좋은 이펙트 데모릴을 만드는 방법

이제는 시뮬레이션을 어떻게 하고, 어떻게 룩을 만들까하는 것들은 얼마나 데이타를 잘 다루느냐에 있습니다.집에 있는 데스트탑으로 영화의 한장면을 만들어 내는게 많이 어려워요. 그래서, 속임수를 많이 써야할겁니다. 카메라 레이아웃을 근거리보다는 원거리로 잡던지, 비어있는 공간을 좀더 효율적으로 채워넣는다든지, 볼륨라이팅으로 빈공간을 채워넣는다든지(물론 이것도 비싼렌더링이긴 합니다).
그래서, 시뮬레이션은 OpenGL로 뷰티패스는 몇프레임정도만 보여줘도, 나쁘지 않은거 같아요.

주의! 이글은 절대적인 개인의 사견일 뿐입니다. 맹목적으로 따라하는 것이 아니라, 앞으로의 진로계획에 참고하는 목적으로 가볍게 읽어주세요.

Continue reading
  1068 Hits

unix linux

 

  1444 Hits
Tags:

Stormy Ocean FX Case Study

Project: Once Upon A Time, The Stranger Episode

When Zoic approached Fusion CI Studios to create a very challenging stormy ocean sequence for ABC’s Once Upon A Time, The Stranger episode, there were a lot of excited fluids artists here in the house! We love ocean work and even the rigorous demands of a tv schedule couldn’t dissuade anyone from jumping on board.

The final scene: http://www.fusioncis.com/press/OceanSceneHD_ONC_mos.mov

The episode received both an Emmy and a VES award nomination, so it’s a great example of how near film quality fx work is penetrating series tv. In the sequence, Gepetto and Pinocchio attempt to navigate stormy ocean waters while stalked by Monstro, a giant whale. This kind of sequence would be out of reach for many studios, but Zoic is no stranger to doling out high quality VFX on crazy episodic tv schedules, having built a pipeline around the extreme demands of series television. And Fusion, with its extensive experience with fluid fx on any scale and schedule, has a well-developed suite of tools and methods for creating oceanic fluid fx – honing its expertise on films like:

The Guardian http://www.fusioncis.com/projects/film/guardian/

Continue reading
  2522 Hits