Font size: +

Cross

Cross
#include <vexnotes.h>//'vexnotes.h' header file 불러오기 
surface aramCross() { 
	vector surface_color, layer_color; // 배경색, 레이어색 변수 설정 
	vector surface_opac; // 배경 투명도 변수 설정 
	float layer_opac; // 레이어 투명도 변수 설정 
	float fuzz = 0.05; // fuzz: 흐림의 정도 설정 
	float ss, tt; // ss: vertical 변수로 설정 tt: horizontal 변수로 설정 
	float freq = 1; // freq = frequency: 반복되는 횟수 설정 
	// vector: Three floating point values. You can use this to represent positions, directions, normals or colors (RGB or HSV) 
	// HSV: Hue, Saturation, Value 
	// float: Floating points scalar values. ex)21.3, -3.2, ... 
	/* background layer */ 
	surface_color = {1, 1, 1}; // 배경색 설정 
	surface_opac = {1, 1, 1}; // 투명도 설정 
	/* repeat pattern in the following layers 'freq' times horizontally & vertically */ 
	/* 참고 * float repeat(float x,freq){ * return (x * freq) % 1.0;} */ 
	ss = repeat(s, freq); tt = repeat(t, freq); /* vertical bar layer */ 
	/* 참고 
	* float pulse(float a,b,fuzz,x){ * return smooth(a-fuzz, a, x) - smooth(b-fuzz, b, x);} 
	* #define lerp(a,b,x) ((a) * (1 - (x)) + (b) * (x)) */ 
	/* VEX function 참고 * vector lerp(vector value1, vector value2, float amount) */ 
	layer_color = {0.1, 0.5, 0.1}; 
	layer_opac = pulse(0.35, 0.65, fuzz, ss); 
	surface_color = lerp(surface_color, layer_color, layer_opac); 
	/* horizontal bar layer */ 
	layer_color = {0.1, 0.1, 0.3}; 
	layer_opac = pulse(0.35, 0.65, fuzz, tt); 
	surface_color = lerp(surface_color, layer_color, layer_opac); 
	/* output */ 
	Of = surface_opac; // Of = Default Opacity 
	Cf = surface_opac * surface_color; // Cf = Default Color 
} 
Shotgun software Houdini Tool Kit
jGlobals 업데이트
 

Comments 1

prisms on Sunday, 14 August 2016 06:53

뭔가 설명을 좀 써놓지 그러냐.

뭔가 설명을 좀 써놓지 그러냐.
Already Registered? Login Here
Monday, 21 April 2025