#include <vexnotes.h>//'vexnotes.h' header file 불러오기
surface aramCross() {
vector surface_color, layer_color; // 배경색, 레이어색 변수 설정
vector surface_opac; // 배경 투명도 변수 설정
float layer_opac; // 레이어 투명도 변수 설정
float fuzz = 0.05; // fuzz: 흐림의 정도 설정
float ss, tt; // ss: vertical 변수로 설정 tt: horizontal 변수로 설정
float freq = 1; // freq = frequency: 반복되는 횟수 설정
// vector: Three floating point values. You can use this to represent positions, directions, normals or colors (RGB or HSV)
// HSV: Hue, Saturation, Value
// float: Floating points scalar values. ex)21.3, -3.2, ...
/* background layer */
surface_color = {1, 1, 1}; // 배경색 설정
surface_opac = {1, 1, 1}; // 투명도 설정
/* repeat pattern in the following layers 'freq' times horizontally & vertically */
/* 참고 * float repeat(float x,freq){ * return (x * freq) % 1.0;} */
ss = repeat(s, freq); tt = repeat(t, freq); /* vertical bar layer */
/* 참고
* float pulse(float a,b,fuzz,x){ * return smooth(a-fuzz, a, x) - smooth(b-fuzz, b, x);}
* #define lerp(a,b,x) ((a) * (1 - (x)) + (b) * (x)) */
/* VEX function 참고 * vector lerp(vector value1, vector value2, float amount) */
layer_color = {0.1, 0.5, 0.1};
layer_opac = pulse(0.35, 0.65, fuzz, ss);
surface_color = lerp(surface_color, layer_color, layer_opac);
/* horizontal bar layer */
layer_color = {0.1, 0.1, 0.3};
layer_opac = pulse(0.35, 0.65, fuzz, tt);
surface_color = lerp(surface_color, layer_color, layer_opac);
/* output */
Of = surface_opac; // Of = Default Opacity
Cf = surface_opac * surface_color; // Cf = Default Color
}
Comments 1
뭔가 설명을 좀 써놓지 그러냐.